آدرس: نیاوران، تقاطع کامرانیه، ساختمان سپـهر، طبـقه چهارم بـانک رفاه، واحد 32

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
روشن کردن یا بلیچینگ لثه

روشن کردن یا بلیچینگ لثه به چه معناست؟

تیره بودن و قهوه‌ای شدن لثه ممکن است ترسناک و نگران‌کننده به نظر برسد. این تیرگی می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس شما هم تأثیر بگذارد و باعث شود که برای خندیدن راحت نباشید و احساس خجالت کنید. تیرگی لثه ممکن است به دلیل سیگارکشیدن یا برخورد ضربه یا حتی عفونت لثه ایجاد شده باشد. علت تیرگی لثه هرچه که باشد، معمولاً با بلیچینگ لثه قابل‌درمان است. امروزه روشن‌ کردن لثه با روش‌های مختلفی در کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌شود تا شما دیگر نگرانی‌ای از این بابت نداشته باشید.

بلیچینگ لثه چیست؟

بلیچینگ لثه یا روشن‌ کردن لثه به مجموعه‌ای از تکنیک‌های زیبایی گفته می‌شود که برای رفع تیرگی لثه انجام می‌شوند. بلیچینگ می‌تواند با لایه‌برداری لثه تیرگی ناشی از مصرف دخانیات، مصرف برخی داروها و زیاد بودن ملانین را برطرف کند و لبخندی زیبا برای شما به ارمغان بیاورد.

روشن‌ کردن لثه می‌تواند با لیزر، لایه‌برداری با مواد شیمیایی، جراحی یا با استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن انجم شود.

قبل و بعد روشن کردن لثه
بلیچینگ یا روشن کردن لثه به روش‌هایی گفته می‌شود که تیرگی و سیاه شدن لثه را درمان می‌کنند.

چرا لثه‌ها تیره می‌شوند؟

لثه‌های سالم در حالت طبیعی صورتی رنگ هستند. اما گاهی به دلایل مختلفی رنگ‌ لثه‌ها به رنگ قرمز، بنفش یا قهوه‌ای تغییر می‌کند. عوامل مختلفی می‌توانند باعث سیاه شدن لثه بشوند که عبارت‌اند از:

  • عوامل ژنتیکی
  • استعمال دخانیات
  • برخی داروها
  • تتوی آمالگام (نفوذ آمالگام به زیر لثه)
  • عفونت لثه و ژنژیویت
  • کمبود ویتامین C
  • اختلالات هورمونی و بیماری آدیسون
  • هماتوم رویشی
  • خال آبی یا سیاه‌رنگ
  • سندرم پوتز جگرز
  • سرطان لثه و سرطان دهان

در ادامه رایج‌ترین علت‌های سیاه‌شدن لثه را بیشتر بررسی می‌کنیم.

چرا کلینیک دکتر افضلی را انتخاب کنیم؟

ضمانت محصول و مواد
دارای تجهیزات کامل
داشتن صداقت با بیمار
رضایت بیماران
محیطی شیک و آرام
هزینه منطقی و مناسب

عوامل ژنتیکی و قومیتی

همان‌طور که رنگ مو و پوست برخی از افراد تیره‌تر از دیگران است؛ رنگ لثه نیز در برخی از افراد به طور طبیعی تیره است. اگر این وضعیت ناگهانی ایجاد نشده باشد و رنگ لثه فرد همیشه به این صورت بوده باشد، علت آن احتمالاً زیاد بودن ملانین در لثه به‌صورت ژنتیکی است و جای نگرانی وجود ندارد.

تأثیرات سیگارکشیدن بر رنگ لثه

براساس متن منشر شده در  یکی از دلایل شایع سیاه شدن لثه سیگار کشیدن است. براساس آمار منتشر شده در سایت verywellhealth.com بیست و دو درصد افراد سیگاری دارای لثه‌های تیره هستند. هرچقدر اعتیاد فرد به سیگار بیشتر باشد، احتمال تیره شدن لثه‌های او نیز بیشتر است.

تنباکوی موجود در دخانیات حاوی مقدار زیادی نیکوتین است. نیکوتین باعث تحریک سلول‌های ملانوسیت می‌شود و باعث می‌شود این سلول‌ها بیشتر از همیشه ملانین یا رنگ‌دانه تولید کنند. در نتیجه مصرف زیاد دخانیات باعث می‌شود لثه‌ها قهوه‌ای‌رنگ یا تیره شوند. به این حالت ملانوز سیگاری‌ها می‌گوییم. در ملانوز سیگاری‌ها تیره‌شدن لثه ممکن است در یک ناحیه اتفاق بیفتد یا تمام دهان، سطح داخلی گونه‌ها  لب‌ها را درگیر کند. این نوع تغییر رنگ معمولاً با ترک سیگار و قطع مصرف دخانیات ک%D

جهت رزرو نوبت و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.

جهت رزرو نوبت و دریافت مشاوره تخصصی فرم زیر را تکمیل نمایید.